U vindt hier de informatie over het maken van een afspraak via ons online patiëntenportaal.

Online afspraak maken


Bent u doorverwezen naar Star-shl voor een diagnostisch onderzoek? Dan kunt u veilig en eenvoudig online 24 uur per dag en 7 dagen per week een afspraak maken voor een aantal beeldvormende en functieonderzoeken. Dat kan via ons online patiëntenportaal, mijn.star-shl.nl of u kunt de app Star-shl downloaden op uw mobiele telefoon.

Contact

Heeft u een vraag of maakt u de afspraak liever via ons Klantcontactcentrum, dan helpen we u graag verder. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 020 95 55. De meest voorkomende vragen met de antwoorden treft u hieronder.

Stappen in ons patiëntenportaal:

  1. Log veilig in met uw DigiD
  2. Beantwoord een aantal controlevragen
  3. Kies een locatie, dag en tijdstip
  4. Na het maken van de afspraak ontvangt u direct een bevestiging per mail en leest u hoe u zich goed voorbereidt op het onderzoek bij ons.

Veelgestelde vragen

Inloggen en gebruik van DigiD

Op welke apparaten kan ik inloggen op het online patiëntenportaal?

U kunt op uw computer, laptop, tablet en mobiele telefoon naar onze website mijn.star-shl.nl gaan. Ook is er een app beschikbaar voor uw IOS (Apple) telefoon en binnenkort voor Android telefoons. U kunt de app, star-shl, downloaden in de playstore van uw smartphone.

Ik heb geen DigiD, kan ik dan toch gebruik maken van het portaal?

Nee, ons portaal is alleen toegankelijk via DigiD. Wanneer u geen DigiD heeft, dan kunt u telefonisch een afspraak maken. Wilt u gebruik gaan maken van DigiD ga dan naar www.digid.nl en volg de stappen om u te registreren.

Ik weet mijn DigiD wachtwoord niet meer.

Voor al uw vragen over DigiD kunt u terecht bij www.digid.nl of u kunt contact opnemen met de klantenservice van DigiD op telefoonnummer 088 - 123 65 55.

Uw verwijzing

Er staat geen verwijzing klaar om te plannen.

Mogelijk heeft uw huisarts de verwijzing nog niet volledig verwerkt en verstuurd. Kijkt u de volgende dag nogmaals en neem contact op met uw huisarts als het onderzoek nog niet zichtbaar is. Voor sommige onderzoeken kunt u niet zelf een afspraak plannen, zoals:

  • Afspraken aan huis
  • Prenatale echo's
  • Trace
  • Echo DVT
  • Meerdere echo's
Kan ik mijn afspraak zelf wijzigen of annuleren?

Een afspraak wijzigen of annuleren kan op dit moment nog niet via het online patiëntenportaal. U kunt hiervoor contact opnemen met het Klantcontactcentrum. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 020 95 55.

Wanneer u het onderzoek niet wilt laten uitvoeren, laat dit dan ook altijd weten aan degene die u verwezen heeft, bijvoorbeeld uw huisarts.

Er staan meerdere verwijzingen klaar om te plannen. Wat moet ik doen?

Wanneer er meerdere verwijzingen klaar staan, dan helpen onze medewerkers u graag bij het aansluitend plannen van uw afspraken. Zo heeft u geen onnodige wachttijd tussen de afspraken. U kunt hiervoor contact opnemen met het Klantcontactcentrum. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 020 95 55.

Hoe ver in de toekomst kan ik mijn afspraak plannen.

U kunt maximaal 3 maanden vooruit plannen, voor een echo kunt u maximaal 2 maanden vooruit plannen.

Kan ik via het portaal een afspraak maken voor iemand anders?

Ons portaal is alleen bereikbaar door in te loggen met DigiD. Bent u gemachtigd om namens de patiënt DigiD te gebruiken, dan kunt u ons online patiëntenportaal gebruiken.

Hoelang blijft de verwijzing staan in het portaal?

De verwijzing blijft 4 weken zichtbaar in het online patiëntenportaal. Daarna kunt u de afspraak inplannen via ons Klantcontactcentrum. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 020 95 55.

Uw persoonsgegevens

Komen mijn uitslagen in het portaal?

Nee, wij tonen geen uitslagen in het online patiëntenportaal. U kunt hiervoor contact opnemen met degene die uw verwijzing heeft aangevraagd, bijvoorbeeld uw huisarts.

Mijn persoonsgegevens kloppen niet. Kan ik deze zelf aanpassen?

U kunt op dit moment nog niet uw gegevens via het portaal wijzigen. U kunt wijzigingen telefonisch aan ons doorgeven. Neem daarvoor contact op met ons Klantcontactcentrum. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 020 95 55.

Ik heb de afspraakbevestiging naar het verkeerde e-mailadres gestuurd. Kan ik deze nogmaals sturen?

Nee, dat kan helaas niet. Onze medewerkers kunnen u de instructie en afspraak telefonisch doorgeven. Neem daarvoor contact op met ons Klantcontactcentrum. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 020 95 55.