Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen.

Locaties en afspraak maken

Waar en wanneer kan ik terecht voor een onderzoek?

Star-shl heeft locaties in het gebied Zuid-Holland, Zeeland en West-Brabant. Hier kunt u terecht voor bloedafname en functie- en beeldvormend onderzoek.

Hoe kan ik een afspraak inplannen?

Een afspraak inplannen voor bloedafname of een functie- of beeldvormend onderzoek gaat via deze pagina of telefonisch via het klant service centrum op telefoonnummer 088 020 95 55.

Kan ik ook zelf online een afspraak inplannen?

Voor enkele beeldvormende en functieonderzoeken kunt u via ons online patiëntenportaal, mijn.star-shl.nl, een afspraak inplannen. U kunt ook de app Star-shl downloaden op uw iPhone. Binnenkort is de app voor Android telefoons beschikbaar. U logt veilig in via uw DigiD en uw verwijzing staat klaar in het portaal. Meer informatie over het online patiëntenportaal treft u hier.

Waarom zie ik maar een beperkt aantal data bij het afspraken maken voor bloedafname?

U kunt maar maximaal twee weken vooruit plannen. Is een tijdstip niet meer beschikbaar, dan is het betreffende moment volgepland.

Waar kan ik urine, ontlasting en/of overig materiaal inleveren?

U kunt dit tijdens openingstijden inleveren op een van de locaties voor bloedafname. U heeft hier geen afspraak voor nodig. Kom niet naar een locatie als u luchtwegklachten heeft.

Ik heb een afspraak gemaakt voor bloedafname, maar wil deze graag verzetten of afzeggen. Wat moet ik hiervoor doen?

In de bevestigingsmail die u heeft gekregen na het maken van een afspraak staat een link. Via deze link kunt u de afspraak annuleren. Wilt u uw afspraak verzetten? Annuleer dan eerst de afspraak en plan daarna een nieuwe afspraak in.

Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met het klant service centrum op telefoonnummer 088 020 95 55.

Veilig bezoek aan onze locaties.

Op deze pagina vindt u een samenvatting van de huidige maatregelen bij infectieziekten.

Onderzoeken

Ik wil graag weten wat de uitslag van mijn onderzoek is, kan ik de uitslag via Star-shl opvragen?

Star-shl geeft de uitslag door aan uw huisarts of verloskundige. We geven geen uitslagen door aan patiënten. De uitslag van uw onderzoek wordt zo spoedig mogelijk naar uw huisarts/aanvrager gestuurd. De uitslag is doorgaans binnen enkele dagen bekend.

Ik heb een zwangerschapsecho gepland staan, mag ik iemand meenemen naar de afspraak?

Er is bij een echo één volwassen begeleider per zwangere toegestaan. Er worden geen kinderen toegelaten tijdens de echo. Wij nemen hiervoor een aantal voorzorgsmaatregelen in acht:

  • Verplicht gebruik van handhygiëne door zwangere én begeleider voorafgaand aan binnenkomst in de echo-kamer;
  • Ten minste anderhalve meter afstand tussen begeleider en echoscopist. De echoscopist zal een stoel zodanig positioneren dat deze maatregel gehandhaafd wordt;
  • De echoscopist zal gebruik blijven maken van beschermende maatregelen.

Daarnaast vragen wij van zwangere en begeleider om de instructies die aan de telefoon en bij de ingang van de locatie gegeven worden op te volgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan niet te vroeg komen, eventueel wachten in de auto, anderhalve meter afstand tussen wachtenden in de wachtkamers en aanvullende aanwijzingen door de Star-shl medewerker, indien de wachtkamer te vol zit.

Wat zijn de toegangstijden van de verschillende onderzoeken?

Als u een afspraak (nodig) heeft voor beeldvorming en functieonderzoek, wilt u natuurlijk graag weten hoe lang u ongeveer moet wachten tot uw afspraak. Wij doen altijd ons best om u zo snel mogelijk te helpen.

Bekijk hier de toegangstijden voor diverse functie- en beeldvormende onderzoeken per regio >

De toegangstijden die u hier ziet, zijn een indicatie en we doen er alles aan om deze zo actueel mogelijk te houden.

Trombosezorg en coronavaccinatie

Ik heb een uitnodiging gekregen voor een coronavaccinatie, heeft dit vaccin effect op mijn INR-waarde?

Een coronavaccinatie is een injectie in de spier. Dit kan ook bij gebruik van bloedverdunners veilig. Zeker als op het moment van het prikken de INR onder de 3.5 is. Er kan door de injectie een bloeduitstorting optreden op de prikplek in de arm. Bij vragen adviseren wij u altijd contact op te nemen met de trombosedienst.

Wat te doen als u (een uitnodiging voor) een coronavaccinatie krijgt?
  • Geef de datum door aan de trombosedienst (per mail; tdlijn@star-shl.nl / op telefoonnummer 088 0209510 / via Tropaz / bij volgende INR-controle).
  • Was de laatste INR-meting voor de vaccinatie (te) hoog (INR > 3.5)? Dan moet u zeker contact opnemen met de trombosedienst, om te zorgen dat de INR op het moment van prikken niet te hoog is.
  • Toon bij het eerste contact na de vaccinatie het vaccinatiebewijs.
  • Na de vaccinatie de prikplek 2 minuten stevig af (laten) drukken, niet wrijven.

Oproep- en bewakingsdienst Kompas

Oproepbrief Kompas digitaal ontvangen

Star-shl biedt voortaan de mogelijkheid aan patiënten om digitale oproepbrieven voor onze oproep- en bewakingsdienst Kompas te ontvangen. Bij de reguliere oproepbrief zit een begeleidende brief met een handige QR-code. Als u de QR-code scant, wordt u doorverwezen naar een speciaal ingerichte websitepagina waar u eenvoudig en snel uw e-mailadres en mobiel telefoonnummer kunt invullen. Vanaf dat moment ontvangt u de oproepbrieven digitaal.

Alle patiënten worden z.s.m. geïnformeerd, afhankelijk van de oproepfrequentie van het benodigde onderzoek. Voor meer informatie verwijzen we u door naar de veelgestelde vragen.